Photoshop Tutorial : Motion Blur
30 January 2012 @ 17:36 | 2 notes

Assalamualaikum.
So saya dah buat decision yang saya nak buat photoshop tutorials!!! Hoyeah hoyeah *sila kutip mood happy dekat tepi loji sekarang. Eh? Itu pun saya dah tanya dekat pages saya. Diorang kata ok je. Dekat shoutmix denagn comment box pun ada orang request. So decided buat jelah :p

First tutorial? Nak tutorial apa eh? Title dekat atas tu still saya tak edit lagiiii. Em okay saya ajar awak buat motion blur nak?? Nak ke tak? Jerit dekat telinga saya cepaaat! Hehhh okay let's begin

First of all, cari gambar yang korang suka. Makesure dua gambar dan lebih. Satu takut nanti tak cantik pula. Size kedua dua gambar tu kena sama. Takdelah sama sangat kalau kira macam almost la. Jangan ula cari satu gambar portrait satu lagi landscape. Boleh cari dekat weheartit.com. Lepastu, open your photoshop cs...... berapa berapa jela. Tapi saya guna Creative Suite 3 ok? Double click image untuk tumbesaran jerawat dekat muka :p

 
File -> Open your image.

Filter -> Blur -> Motion Blur ->

Boleh edit yang nombor satu dengan dua tu okay? Lepastu save! Ulang cara ni untuk gambar yang seterusnya. Now open your photoscape -> Animated GIF

1. Add 2. Add your photo. Press Ctrl untuk upload lebih dari satu gambar serentak.

1. Susun gambar dengan betul. Original dulu baru yang diedit ke motion blur. 2. Lagi banyak masa dia lagi lambat. 3. SAVE!!!!

Okay you're done baby doneeee!! Pergi lari macam awan nano sekarang juga muahahaha. So how? Dah pandai dah? Kalau jadi leave your comments ok!!  *thanks to Nana Johari for the tutorial :-)

Hehhhh dia punya time effect -_____- Kan dah laju sangat tu hahaha